Často kladené dotazy

KDY MÁME OTEVŘENO?

Pondělí ... 13 - 16
Úterý ...  10 - 19
Středa ... 13 - 19

Čtvrtek ... 13 - 19 Pátek ... 10 - 16

Co tady najdete?

Některé otázky uživatelů knihovny se často opakují a proto jsme pro vás připravili na ně odpovědi. Možná, že nenajdete právě tu svoji otázku. V tom případě se nebojte nám zavolat nebo napsat - kontakty najdete tady

Naše knihovna nabízí k zapůjčení

  • knihy,
  • časopisy,
  • audionosiče,
  • mapy.

Platí se pouze za registraci (pravidelný roční poplatek) a za zřízení čtenářského průkazu. Za samotné výpůjčky už neplatíte nic.

Průkaz pro dospělého čtenáře (nad 15 let) platí do všech oddělení.

Dětský průkaz do 15 let platí obecně pouze v oddělení pro děti a pro školní četbu v oddělení beletrie. Půjčit si dokument na dětský průkaz v oddělení naučné literatury je možné po dohodě s knihovnicí oddělení.

V knihovně je možné mít na jeden čtenářský průkaz vypůjčeno maximálně 7 dokumentů.

Dokumenty z běžného fondu se půjčují na 1 měsícškolní četba zpravidla na 14 dní.

Výpůjční dobu dokumentu je možné dvakrát prodloužit (telefonicky, e-mailem, ve svém čtenářském kontu na webových stánkách knihovny nebo osobně v knihovně) o další jeden měsíc (školní četbu o 14 dní).

Pokud byste o prodloužení žádali potřetí, je třeba dokumenty přinést ke kontrole.

Je-li na dokumenty vytvořena rezervace, výpůjční doba se prodlouží o max. 7 dní.

Na těchto webových stránkách se můžete pomocí tohoto odkazu přihlásit do svého elektronického čtenářského konta.

Přihlášení do čtenářského konta knihovny

Po zadání čtyřmístného čísla čtenářského průkazu do políčka pro uživatelské jméno a hesla ve formátu rok měsíc a den vašeho narození si můžete prohlédnout vaši kompletní čtenářskou historii, včetně dat zapůjčení a vrácení knih. Prosíme čtenáře, aby si z technických důvodů heslo neměnili a přihlašovali se výhradně pomocí čísla čtenářského průkazu.

Ve čtenářském kontu si pak můžete provádět rezervace, zjistit do kdy máte dokumenty půjčené, případně i prodloužit výpůjční dobu atd.

Můžete také využít přihlašování pomocí identity mojeID.

Přihlášení do čtenářského konta pomocí mojeID

Nejdříve ale musíte v nastavení čtenářského konta provést spárování čtenářského konta a vaší identity v systému mojeID.

Přehled o fondu je umístěn na webových stránkách knihovny přes odkaz Katalog knih.

Odkaz do katalogu knih

Vyhledávat můžete podle názvu, příjmení autora (příjmení zahraniční autorky je třeba vždy uvést nepřechýlené – tedy ne Steelová, ale Steel, ne Webbová, ale Webb... ) atd. Pokud dokument naleznete, znamená to, že naše knihovna daný titul vlastní.

Dokument je ihned k dispozici pokud má přiřazený status Dostupné. Dokument se statusem Vypůjčené je možné přímo ve čtenářském kontu rezervovat.

Dokumenty, které mají v katalogu status Vypůjčené můžete zarezervovat přímo na stránkách knihovny ve čtenářském kontu pomocí tlačítka Získat.

rezervace vypůjčeného titulu

Rezervaci můžete udělat i telefonicky nebo přímo v knihovně. Jakmile se dokument vrátí do knihovny, pošleme vám SMS nebo e-mail.

Dokumenty se statusem Dostupné rezervovat nelze, je ale možné nechat si je zdarma Odložit na poličku. Postup je stejný jako při klasické rezervaci, dokument na Vás ale bude čekat pouze dva dny, pak bude dán opět k dispozici ostatním čtenářům.

V případě ztráty zapůjčeného dokumentu je třeba ho zakoupit v obchodě, nebo zaplatit  současnou tržní cenu, popřípadě uhradit náklady spojené s pořízením kopie. Způsob náhrady je třeba vždy dohodnout s knihovnicí.

Ztrátu či odcizení čtenářského průkazu nám co nejdříve ohlaste. Průkaz vám zablokujeme a zamezíme tak případnému zneužití. Nový čtenářský průkaz vám za poplatek vystavíme v kterémkoliv oddělení knihovny 

Nemusíte se bát, knihovna nesděluje Vaše osobní ani jiné údaje třetím osobám. Pokud se rozhodnete poskytnout nám svůj e-mail, budete jeho prostřednictvím sedm dní předem upozorněni na konec výpůjční doby. Dále Vám na něj budou zasílány upomínky – 1., 2. a 3. upomínka Vám bude odeslána na e-mail, pokud byste dokumenty přesto nevrátili, byla by Vám 4., 5. a 6. upomínka zaslána v papírové formě poštou.

Po přihlášení do čtenářského konta klikněte na stránce vpravo nahoře na tlačítko pro správu svého uživatelského konta a v menu zvolte položku Moje výpůjčky.

Prodloužení výpůjček

V seznamu vypůjčených dokumentů prodloužte konkrétní výpůjčku stisknutím tlačítka Prodloužit.

Také můžete prodloužit všechny výpůjčky stisknutím tlačítka Prodloužit vše pod seznamem výpůjček.

Prodloužení výpůjček 

Knihovna neodpovídá za nevyzvednuté a nedoručené upomínky, platnost poplatku z prodlení tímto není podmíněna.

Takže ano, i v případě nedoručení upomínky je třeba poplatek uhradit